søndag 3. mai 2009

Sentrumsløpet 2009

Så skulle det skje. Kontrollmålt 10 km og under 40 minutter. Deltok i Cecile K's konfirmasjon på formiddagen før jeg ruslet ned mot start. Sol, god stemning og masse folk. Holdt på for lenge med oppvarmingen og kom altfor langt bak i starten. Løypa er noe kupert og kanskje ikke den mest lettløpte.

Holdt høyt (til meg å være) tempo hele veien og klarte å klemme med under 39 min - sluttid 38:59 !!! Fantastisk gøy å klare målet med så god margin.



Kunne nok hatt 15 sek bedre tid hvis jeg hadde stått lengre frem i starten. I ettertid viser pulskurva at jeg ikke tok spesielt store sjanser i starten, kunne med fordelt trøkka til mer fra start. Lite løpetrening etter en lang skisesong er også medvirkende. Sikkert. Men litt pingle var det.

Lærdom: Komme i gang med løpinga tidligere på våren! Starte tidlig med oppvarming, stå langt frem i starten. Trøkke til fra start.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar