søndag 10. april 2011

Fredrikstadløpet 2011

Flott dag i Fredrikstad! Ganske ideelle løpeforhold, faktisk litt på den varme siden da sola tittet frem etterhvert. Elin var med som fotograf. Traff Bjørge fra skoletida, som jeg ikke har sett siden Stockholm halvmaraton i september. Målet mitt for dagen var å nærme meg 1:20. Dette betyr 4 runder på 20 minutter. Perset her i fjor med 1:22:53, og har dermed good feelings for Fredrikstadløpet...

Per, Frode, meg og Magne

Første runde går alltid lett, og passerte første runde på 19:53, dvs 7 sekunder foran skjema. Tar fatt på runde to, men kjenner at følelsen ikke er på høyde med det jeg opplevde i fjor. Kjente meg ganske fresh etter to runder da.

Runde to var tyngre med 20:19, dvs 12 sek BAK skjema. Hmmm. Men artig å se at mila passeres på 37:50 eller deromkring - bare noen sekunder etter persen!

Rett før passering 1 eller 2 runde.

Løper sammen med frøkna på bildet (som jeg ikke finner igjen på resultatlista) på de første rundene, men mot slutten av 2 runden må jeg slippe. 20:57 på runde 3 var heller ikke helt topp, og jeg hadde nok på det tidspunktet innsett at sub sesongmålet ikke kom til å nås i dag. Men det kunne fremdeles bli pers..!

Føler meg litt piggere på sisterunden, men uten at det slår ut på farten. Stivheten kommer sigende. Sisterunden ble tung tidsmessig og jeg brukte her 21:20, slik at slutt-tida ble 1:22:27. Bak målsettingen, men fornøyd med pers, nesten halvminuttet bedre enn i fjor. Det går da fremover!!!

Frode og Per

 Magne

Frode hadde en litt tung dag etter forkjølelse, men vinner lett klassen allikevel. Både Per og Magne må sies å ha levert varene: Per klinker til med 1:15:52, et meget sterkt løp så tidlig på sesongen. Magne løper i 60-64 og vinner klassen sin med sterke 1:31:59!

Gøy å høre at kamerat Svein i dag har re-debutert på halvmaraton i Heidelberg i Tyskland etter flere år i som skapmosjonist! Han har ikke konkurrert etter at han vant første brua i New York Marathon i 1998. Og gratulerer til Espen som har løpt sub 3 og Rune K som leverte 2:48 i Rotterdam! Sterkt. Bilturen hjem gikk ganske bra, der vi bl.a fikk høre et sterkt vitnemål fra en mann som har sittet fast i bunad-helvetet.

Nippletape off ouch

Lokale resultater
Per       1:15:52
Frode     1:19:14
Jan Olav  1:22:29
Magne     1:31:59
Tom       1:37:36
Bjørge    1:29:06

1 kommentar:

  1. Grattis med pers. Høres ut som et artig løp, får prøve meg neste år, kanskje. Jeg hadde egentlig gitt meg med asfaltløping, men tåler nok litt. 1.29 på Sola i januar i år ga faktisk mersmak. Bør kunne komme ned mot 1.25 att på sommertid med litt spesialtrening. Men det er så mye en skal trene på, så jeg veit ikke. I juli skal jeg og flere herfra løpe motbakkemaraton i Zermatt, Sveits.

    SvarSlett