lørdag 24. april 2010

Sentrumsløpet 2010

En fantastisk dag i Oslo under Sentrumsløpet 2010! Visstnok 6500 påmeldte, og mer en 5000 som fullførte. Fantastisk!


Møtte Settar etter å ha hentet startnr, og varmet opp sammen, løp opp til Frognerparken og snudde. Et par drag opp slottsbakken og så var vi klare. Fikk en god posisjon langt frem i feltet og fikk kontakt med Settar igjen rett før startskuddet smalt. Vi har fulgt hverandre på intervalltreningene og er ganske like sterke.

Første km går på 4:00, neste på 3:30. Traseen er hardere enn jeg husket fra i fjor, og krever stadig omlegging av steget. Vi klarer å holde trøkket oppe, og plukker flere rygger enn de som drar fra oss. Kutter svingene maksimalt og løper så optimale linjer som mulig. 5 km passeres på 18:34, med Settar rett bak (på dette punktet er vi nr 14 og 15 i klassen vår).


Noen meter før vi er ute på Karl Johan tar Settar noen lange steg og har plutselig noen meter på meg. Er ikke med og klarer ikke å tette luken. Han øker med ytterligere noen meter langs hovedgaten, og tar meg i mål med 4 sekunder! Godt gjort. Fikk 37:47, og det ble 15 plass i klassa, Settar fikk 14. plass, vi forsvarer dermed plasseringene fra 5 km.

Forrige pers var 38:11 fra fjorårets Hytteplanmil, og denne er nå senket med 24 sekunder. Fjorårets Sentrumsløp gikk på 38:59, ned 1 min 12 sekunder. Med tanke på at Sentrumsløpet ikke er noen lett løype så havner resultatet i kategori GODKJENT... 36:xx er innenfor rekkevidde - i ei flat løype - og den bør være flat!

2 kommentarer:

  1. Bra jobba!
    Synes løypa var særdeles krevende selv.
    Har blitt bortskjemt med disse flate løpene mine jeg ;) Men pers er pers - ikke sant!

    SvarSlett
  2. Settar har jammen også tatt store skritt siden sist han var med i Snøkuten. Hjelper deg å ta ut litt ekstra når det er så jevnt. Ser at jeg var 6 sekunder bak på 5 km, men siden jeg stod lenger bak og startet 7 sekunder etter deg er nok det grunnen til at jeg aldri fikk øye på den motiverende ryggen.

    Får håpe du blir kvitt dritten i hofta fort som f.... ! Skikkelig ergelig nå som moro begynner for alvor! Er ikke flink til å takle den slags, så jeg skal ikke prøve meg med mange gode råd når jeg ikke greier å følge dem selv en gang, men det er nok ingen fare med at kapasiteten blir redusert hvis du trener alternativt i 10 dager.

    SvarSlett