tirsdag 3. januar 2012

Tre tusen på mølle

Under ti minutter på 3000 meter på mølla i dag! Løp sammen med Rune K, der vi begge hadde som mål å komme under den magiske grensa på ti minutter. Etter tjue minutter oppvarming trykket vi samtidig på QUICK START på Technogymmøllene og fikk opp farten på beltet. Etter ett minutt startet "løpet".

Fra 2009 har jeg 10:45 på bane. I august brukte jeg 10:37 på bløt grus på Dokka. Jeg startet på 18 km/t fart direkte - tilsvarer 3:20 min/km. Og altså ti minutter blank på tre kilometer. Rune startet på 17.5 km/t og økte underveis.

18 km/t = 3:20 min/km

Første kilometer gikk ganske greit.  Andre kilometer var tung, og farten kjentes godt.  Tredje kilometer gikk på viljen. Kikket ned på fartshendelen et øyeblikk, men rørte den ikke.

Rune havnet på 9:42, jeg økte farten en touch til 18.3 km/t de siste tohundre metrene for å gå under ti minutter. Sluttida ble 9:59, en viktig barriere å bryte!

McMillan kalkulator - virker fornuftig

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar