søndag 22. januar 2012

Helgas sprell

Fredag var planen å løpe intervaller på mølle med 18 km/t, og som sagt så gjort. 18 km/t er nøyaktig 3:20 min/km. Dette er fort nok til at de fleste på treningssenteret ser rart på meg og går i ring rundt tredemølla som lager iltre lyder.  

Tøffere enn de jeg har kjørt tidligere i uka, særlig mot slutten. Siste par dragene var tøffe - sees på pulskurva. 

Mølle 7x1000m @ 3:20 + 1 min pause

Var nysgjerrig på Stangehallen og løpebanen der, så på lørdag dro jeg over, i siste liten påmeldt til KM 1500m veteran for Hedmark og Oppland. Med tunge intervaller i beina hadde jeg ingen forhpåninger om en god løpsprestasjon. Vi var fire veteraner som stilte til start, og jammen hadde vi ikke fordelt oss pent på klasser og fylker slik at alle ville få medaljer og bli kretsmestre!

Arrangøren slo sammen de to siste heatene til ett - og plutselig var det start. Rakk ikke å få kjørt drag. Like godt kanskje, for beina var usedvanlig råtne etter fredagens intervaller.

La meg godt bak i feltet (som om jeg hadde noe valg) og dunket 7.5 runde på den geniale løpebanen med doserte svinger. Endte på 5.02.20, som dermed blir min offisielle pers på distansen.


Fra venstre Halvor Nordby (M40-44), Reinert A Rinvold (M45-49 Hedmark), 
Rolf Bakken (M50-54) og Jan Olav Endrerud (M45-49 Oppland).
Samtlige kretsmestre!  Foto: Øyvind Johansen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar