søndag 12. august 2012

Matinntaket under Norseman

Følte mat- og væskeinntak fungerte bra under Norseman. Målet var å få inn 4200 Kcal. Ser at jeg har passert dette med god margin - har fått i meg over 4600 Kcal inkludert frokost. Jeg opplevde matinntaket som en kamp, hadde ikke lyst på mat men visste jeg måtte.

Spiste
  • Fresubin (200 400Kcal/2dl). Gulpes ned selv om man er litt uggen.
  • Banan (83 KCal/stk). Lett å få ned.
  • Brødskiver (regner 100 Kcal/skive). Kun mulig å få ned sammen med vann.
  • Snickers. Søtt og dermed litt uinteressant etter noen timer... men gikk ned.
  • Energy bar. Samme kommentar.
  • Hvetebolle. Gled glatt ned dyppa i vann. Tørr bolle er fånyttes.
  • Noen pølsebiter - Fjellmorr. Usikker på denne - var ikke enkel å få ned - men saltet var sikkert bra for meg.
  • Noen Enervit energitabletter.
Drakk
  • Miks av vann, Ringer, Maxim sportsdrikke og litt Redbull (ca 173 Kcal/0,75 cl). Fungerte bra i 2-3 timer, men så blir det for søtt. Blanda seks (!) flasker med lik miks, disse bør tynnes gradvis og nummereres.
  • Vann og dau cola (ignorer næringsmengden)
  • Vann og tynn solbærsirup (ignorer næringsmengden)
  • Dau cola og Redbull (ca 180 Kcal/dl)
  • Vann


Mannskapet gjorde en super jobb med å notere hva jeg fikk og når jeg fikk det. Grafen viser når jeg tok imot næringen, ikke nødvendigvis når den ble fortært...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar