fredag 31. august 2012

Ny pers i terrengløypa

Hadde planlagt triathlon i Tjørn i morgen lørdag, men med febersyk sønn hadde jeg ikke mulighet til å reise vekk. Derfor ble det distanse-test i terrenget i stedet. Løp 13-km løypa på Vind fra den nedre parkeringsplassen - netto distanse 11.5 km eller noe sånt.

Denne løypa har jeg løpt mange ganger. Terrenget er veldig variert, fra grusveier og stier til blauthøl, steiner og røtter og en og annen klopp. Deler av løypa er svært røff. Jeg trente i lang tid før jeg endelig brøt den magiske grensen på en time, det var en stor opplevelse.  Har hatt noen noen tider på ned mot 51 minutter, men aldri under. I dag løp jeg sammen med Roar som åpnet hardt og bidro til å få farten opp helt fra start. Godvær de siste dagene hadde tørket opp løypa endel, men fortsatt var det sleipt i partier.
Og endelig kom jeg under 50 minutter på lang-løypa - tida ble 49:40. Holder meg i sone 4 hele turen, bikket opp i sone 5 siste biten mot mål. Roar fikk det tungt og kom inn 1:50 bak. Beste-tida på segmentet i STRAVA er 48:58, og min tid plasserer meg på 2de plass - 42 sekunder bak - det skal være innenfor rekkevidde...!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar