torsdag 22. august 2013

Oslo Tri 2013

Fikk plass på Oslo Tri (NM) i siste liten, og stilte håpefull på startstreken ved Sognsvanns bredd i NM-klassa, Olympisk distanse. 1500 m svømming, 40 km sykkel og 10 km løp.

Svømminga gikk ok, kom opp av vannet på 28 minutter. Som nummer 57. Ganske lang løping til T1, brukte 2:28 på å komme ut på sykkelen - har tatt 6 plasser i T1.

Etter 5 km punkterer jeg på bakhjulet! Løpet er kjørt,  masse fikling men jeg får etterhvert i ny slange og trykt inn en CO2-patron.

Etter 36 km skjer det igjen. Er uoppmerksom og kjører rett ned i et lite hull i asfalten og bakdekket punger igjen! Men i heiteste...! Velger å kjøre inn til T2 med flatt hjul - det går, men det går sakte. 1:17:12 er fasiten på sykkeletappen, har sikkert tapt 7-8 minutter på dette tullet. Er nummer 69 på dette tidspunktet.

T2 går raskt (1:02), og jeg gasser ut på løping for ihvertfall å få et bra resultat her. Det begynner å bli langt mellom løperne, men plukker folk hele tida, ingen løper forbi. Litt uklart om de jeg passerer har løpt en eller to runder. Passerer 5 km på 19:37 og legger ut på ny runde. Tar fortsatt nye plasser, og snart er det en km igjen.

Legger inn sluttspurten og kommer inn på 39:35 og 53 plass totalt. Bra fornøyd med å komme under 40 minutter på løpinga. Dette er  beste løpetid i aldersklassa og 12 beste tid i hele NM!

Føler jeg burde kunne kjørt 10 minutter raskere, noe som ville gitt en plassering blant de 30 beste. Til neste år!!!

Flatt bakhjul og fortsatt 2 km igjen!
Full gass på oppløpet.

Splittider


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar