onsdag 9. februar 2011

Godt fornøyd på Veldre

Snøkut nr 5 er den 9.5 km lange Nordhagarunden. Halvannen km på isete asfalt stiger løypa før vi tar til venstre og fortsetter i stort sett stigning til løypas høyeste punkt etter 4 kilometer. Terrenget faller, og ender opp i den bratte Meieribakken der farten kan bli høyere enn sunt er. Strekket hjem er tungt, nesten 4 km på flater og stgninger som det er lett å miste motet i. Har man løpt seg stiv i første del av løpet får man svi for dette her!

Vi var ikke så mange som stilte til start på Veldre, januar- og februarløpene er nok de minst populære i Snøkuten, antakelig pga både lengden, mørket og temperaturen. Hadde spreke bein etter et par dager uten trening, og kom fint i gang. Ledergruppa på 4 stk stakk seg sakte avgårde, men fikk en rygg å jobbe med som jeg passerte etter 2 km.

Klarte å holde teknikken i gang, og holde på kreftene. Rosinen i pølsa var nedoverbakkene på 5 km, men visste at enhver glede skal betales med sorg - så det gjaldt å ha tilbake krefter til de siste tøffe kilometrene.

Planen fungerte bra, og teknikk og steg holdt. Ingen lysflakk fra hodelykter bak meg, eller lyder fra føtter med raskere frekvens enn meg. Siste to km er allikevel tunge. Men det holder helt inn og jeg ender på 37:11. Dette er nesten samme tid som jeg løp distansen på i 2009. På barbakke. Fornøyd!

Det skal også nevnes at Rolf Bakken ble fraløpt. Check.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar