søndag 11. desember 2011

På treningssenter - jeg?

Ble invitert med på sykkelmaraton på 360-Grader på CC forrige lørdag av Vidar. Tre timer med spinning i sal er min første kontakt med treningssentre sett bortsett fra noen få mølleøkter ute på reise når været har vært ubrukelig. Maratonspinnet fungerte bra, og jeg ser helt klart fordelen av å kunne få et par sykkeløkter i uka som grunnmur for vårens oppkjøring til Norseman. Spinning i sal er noe helt annet enn å sykle inne alene - som er ulidelig kjedelig. Her er det trøkk, musikk og motiverende instruktører. Med Suunto pulsbelte kommer det mail hjem etter hver spinnøkt... Så plutselig var jeg blitt medlem!

Kjørte Spinn45 i dag, deretter løp jeg 6x1000m på mølle i ca 3:37 fart. Fint å løpe intervaller med utsikt over Mjøsa! 360-grader er et friskt treningssenter som jeg tror passer meg bra. Åpent, nytt, lyst og mange blide folk!

Resultatet av dagens Spinn45 økt

Etter økta fikk jeg kjørt InBody-analyse med Erlend, som konkluderer med at kroppen er noenlunde i balanse, litt svak venstre arm og et par ekstra kilo fett som med fordel kunne vært muskler. Fikk treningsprogram for styrke med fokus på core-muskulatur, styrke venstre arm og noen spesifikke øvelser med tanke på løping. Som løper er det viktig med balanse høyre/venstre side - ubalanse kan fort medføre kompensering som på sikt kan gi skadeproblemer.

Målet er å ha en god plattform når utetreninga kan begynne igjen til våren. Og å tvinge meg selv til å trene mer variert enn jeg har gjort til nå. Prøver å kutte ut løpeøktene i sone 2 og 3 til fordel for kvalitetsøkter. Frigjort tid skal brukes på sykkesetet og i bassenget.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar