lørdag 14. november 2009

Det finnes ikke dårlig vær

Sto opp klokka ni og kikket ut i et snøkav uten like, slettes ikke bra når man har løping i tankene. 3000 meter testløp faktisk. Handlertur i Gjøvik, hentet nye Madshus skisko på Intersport - garantisak. Valgte Xtalon-skoa som har grovt mønster og møtte Per og Bjørn E. på stadion halv ett. Da var banen i ferd med å bli brøytet. I alt 9 stykker stilte opp og det er veldig bra i et så tvilsomt vær! Noen sa at det finnes mange tullinger og det er i dag beviselig minst 9 av oss.

30 minutter til start


Oppvarming. Fra venstre Olve, Tor A og Bjørn E.

Starten gikk noen minutter forsinket utenfor klubbhuset. Tor Atle, Vidar og Tesfaye la seg først foran de to Runene og meg bak. Olve, Bjørn E og Bjørn B bak der igjen. Festet var greit nok i Xtalon, men ikke samme gode følelse som med Mizuno Ronin. Rune S åpnet sterkt og fikk raskt noen meter på meg. Så på klokka at det gikk vel raskt unna og lot han gå. Etter et par runder nærmet Runes rygg seg igjen og jeg passerte han idet det gjensto 5 runder (men det kan ha vært 4).


Vidar

Lå på rundetider rundt 1:30 og 1:31 som definitivt ikke er 10:30-tempo. Jobbet på mens jeg hørte de andre rett bak meg, Per ropte etterhvert at jeg hadde fått en liten luke men det kjentes ikke slik. Jobbet på og ved passering 2 runder igjen hørte jeg et "uæk!" bak meg.. Noen som gled? Idet det ble ringt for meg så jeg at Olve hadde gitt seg - var nok der uæk-et kom fra. Skjønte at luka til de bak hadde blitt større der Rune S og Bjørn E jaget meg. Klarte å holde trøkket oppe og avsluttet med 2:54 på de to siste rundene (snitt 1:27) og tiden ble 10:57. Rundetider 1:24, 1:30, 1:29, 1:30, 1:31, 1:27, 1:27 pluss første 200m på 0:41. Greit nok på dette føret, men ikke fantastisk. 12 sekunder mer enn for en mnd siden. Litt stor i kjeften med det pratet om 10:30...

Derrrrrr! I mål!


Olve fikk hold men er like blid

Definitivt ikke en perse-dag, men imponerende av Tor Atle som har netto forbedring. Premien - donert av Per - var en magnum size marsipangris. Noen sånne og rundetidene må tas med kalender, ikke stoppeklokke.

Resultatene er her
Bildene er her.

Neste testløp er torsdag 17 desember. Det er ikke værforbehold. Julegavehandling kan planlegges og er ikke gyldig grunn til forfall.

Bjørn B                          

  Bjørn Erik

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar