mandag 9. november 2009

Snøkut nr 2 i morgen!

En måned har gått siden forrige Snøkut og i morgen er det atter Nordhagarunden som står for tur! 9.5 km som er relativt greie de første kilometrene, så trøkker det til med bra stigning på bein som på det tidspunktet kommer til å være møre... Hadde bra fart på flatene i fjor minnes jeg, men ble regelrett fraløpt i bakkene.

Notater fra i fjor: Tur med Rune. Ca 40:53 på 9,5 km, ca 4:17 på km. Bra disponert, men tok det for pent i oppoverbakkene. Særlig i den store stigningen tapte jeg for mye. Ascent ca 125 meter. Snitt puls 170, max 179.



Vi håper Tesfaye får anledning til å bli med, skal bli gøy å se hva han kan få til med hodelykt og refleksvest i denne løypa!

2 kommentarer:

  1. Artig å lese. Skulle gjerne vært med på snøkuten sjøl, men det blir for langt å reise midt i uka fra Fagernes. Får gå på ski oppi Leirinløypa i stedet - slik jeg har gjort 4-5 g i uka i det siste. Løper litt i tillegg - også om vinteren. Rolf Bakken har jeg utkjempa mangen duell med sjøl, så han kjenner jeg godt. Åssen i slekt er du med Unn Rognerud, da? Jeg gikk i klasse med henne på realskolen og delvis på gymnaset på Dokka. Som sør-etndøl er jeg (var iallfall) godt kjent på Nordsinni, siden jeg gikk 6 år på realskole og gymnas der fra 1966 til 72. Men du ligger vel nesten en generasjon bak meg i den løypa...

    SvarSlett
  2. Jøss, da er vi nå praktisk talt oppvokst på samme plassen da! Hadde en fin sykkeltur fra Nordsinni over Lenningen og ned Torpa i sommer, så da syklet jeg vel forbi hjemplassen din?

    Hvis Unn R. er fra Ankalterud (søster til Margit?), er det ikke noe direkte slektskap tror jeg.

    Har ikke testa skia enda, men tar ferie neste uke og skal på hytte ved Sjusjøen - satser på mange lange og fine turer. Forholdene skal være fine sies det!

    SvarSlett