søndag 20. desember 2009

AXA Klare merket

Hva har jeg gitt meg ut på? Et nytt Robinson eller 71 grader Nord? I høst en gang kom det en mail fra Birkebeiner der de etterlyste halvdårlige skiløpere - AXA skulle ha løpere som ved hjelp av riktig kosthold skulle klare merket i rennet 2010!
Sendte svar og glemte det hele. Men for et par dager siden kom melding om at jeg var en av 20 som er trukket ut! Skal inn til Idrettshøyskolen på nyåret til en kickoff med individuell planlegging og oppfølging. Spennende, har sikkert endel å hente på kosthold. Hjemmeleksa er å notere ned alt jeg spiser over en vanlig 4-dagers periode. Bare det er nok bevisstgjørende - tror jeg spiser mer søtsaker, sjoko og junk enn jeg er klar for å innrømme...

Dagens trening var 21 km på Glæstad i 6-7 kuldegrader, masse nysnø og slingrete spor. Nesten ikke folk ute. I dag er som kjent vintersolhverv, og det var en flott stemning i skogen, skumt, kaldt og trolsk. Fint å tenke på at det fra i dag går mot lysere dager!

I morgen er det teknikk-kurs med Petter Skinstad. Jeg gikk ikke aktivt i unge år, og er aldeles selvlært. Selvgjort er velgjort er det noe som heter, men muligens gjelder det ikke for klassisk skiteknikk... Med mine puslete 1:50 bak merket i 2009 kan jeg trenge både litt instruksjon på teknikken og kostholdsråd!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar