søndag 28. mars 2010

Rolig langtur og pers i Berlin

Med tunge bein etter tøft testløp i går var planen å ta en rolig langtur på beina fra Dokka. Det ble 25.2 km i alt, via Vestsida, Kolbjørnshusbrua, Dokka, Ankalterudlinna, Leikarvoll, Hogne og hjem.

Ankalterudlinna er lang og bratt og stiger 330 meter rett opp. En halvtimes klatring, men holder pulsen nede... Ved Leikarvoll flater det litt ut før jeg stikker vestover mot Hogne kirke (Haugner for folk utenbygdsfra). Jeg ble visstnok døpt her, og utenfor kirkeveggen er verdens fineste utsikt. Området ligger på åsryggen til venstre i bildet. Med et par km igjen dukker til og med SOLA opp! Ute i drøyt to og en halv time.


Ser at bloggekompis ESPEN (http://www.mosjonisten.com/) har satt ny pers på halvmaraton i Berlin med 1:25:25! Meget sterkt, jeg kommer til å møte flatløypeeksperten i Fredrikstad 11 april - det blir et utrolig spennende oppgjør! Med fremgangen hans må jeg VIRKELIG skjerpe meg!

2 kommentarer:

  1. hehe. Tror ikke du har så mye å frykte. Du har bare ikke hatt noen halvmaraton i år :)

    Men var artig å nesten løpe under 4:00 på km så lenge. Hadde vel snitt fart på 03:58 på klokka frem til 15km eller noe - men tapte en del på de siste km. Dessuten er løypa litt lenger enn på klokka så km tidene blir ekstra hyggelig der.

    SvarSlett
  2. Da kan vi satse på 1:24:22 i Fredrikstad; det er 4:00 min/km og et sekund raskere siste kilometeren :-D

    SvarSlett